Loading...
نیمکت اینترنتی، سایت مرجع آموزشی ایران
بازیابی رمز عبور

معرفی گارد ریل گالوانیزه

91 بازدید

  • معرفی گارد ریل گالوانیزه
    iranmetal

    iranmetal


    برای حفاظت کنار جاده ها و گاهی جدا کردن لاین های رفت و برگشت از نرده هایی استفاده می شود که دو نوع بتنی و نرده های فلزی گالوانیزه آن از همه شناخته شده تر هستند. قطعات مورد استفاده در گارد ریل ها به دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد توسط فلز روی پوشش داده می شوند. طبق قوانین وزارت راه کشور، به منظور دوام بیشتر قطعات گارد ریل عملیات آبکاری پس از برش و فرم دهی صورت می گیرد. با این کار محل های برش و سوراخ کاری نیز پوشش داده شده و خورده و پوسیده نمی شوند. در جاده های مناطق خصوصی مانند مزارع، کارخانجات و جاده های موقت از ورق گالوانیزه آماده استفاده می شود که از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
    گارد ریل های تولید شده با استفاده از ورق گالوانیزه حالت ارتجاعی و انعطاف پذیر دارند لذا هنگام برخورد وسیله نقلیه، انرژی حاصل از ضربه را جذب کرده و مانع خروج خودرو از جاده می شوند.
    به منظوربیان موارد استفاده ورق گالوانیزه در گارد ریل ها لازم است ابتدا توضیحی مختصر راجع به انواع گارد ریل گالوانیزه ارائه شود. گارد ریل گالوانیزه بر اساس شکل ظاهری و فرم به دو دسته تقسیم می شوند:
    1-
    انعطاف پذیر
    -
    کابلی: در این نوع گاردریل من
    اسب مناطق برفی و ماسه ای بوده و از سه یا چهار ردیف کابل فولادی تشکیل شده که روی پایه ضعیفی نصب شده اند. این نوع گارد ریل در اثر برخورد خودرو تغییر شکل زیادی داده و شدیدا آسیب می بیند.
    -
    دوموجی: این نوع گارد ریل پایه های ضعیفی دارد و مناسب برخورد های معمولی و با شدت کم است. اما تغییر شکل آن کمتر از نوع کابلی است.
    -
    سه موجی:پایه های گارد ریل سه موجی نیز ضعیف هستند اما چون ارتفاع بیشتری دارد وسایل نقلیه بزرگتر را نیز محافظت می کند.
    2-
    نیمه انعطاف پذیر
    میزان انعطاف پذیری این نوع گارد ریل نسبت به نوع انعطاف پذیر کمتر بوده و در اثر برخورد وسیله نقلیه تغییر شکل کمتری دارد و دارای سه نوع می باشد:
    -
    سپر قوطی شکل: این نوع حفاظ به شکل قوطی با پایه های ضعیف بوده و هنگام برخورد وسیله نقلیه نیروی وارده را به پایه مجاور منتقل می کند. استحکام گارد ریل به مقاومت تیر قوطی بستگی دارد.
    -
    سپر دو موجی با پایه قوی: دراین نوع برای کاهش خطر سقوط وسیله نقلیه بین پایه و سپر،‌ لقمه قرار می گیرد. مقاومت سپر و پایه ضامن استحکام گارد ریل است.
    -
    سپر سه موجی با پایه قوی: همانند سپر دو موجی است با این تفاوت که به منظور بالا بردن قدرت سپر و حفاظت از وسایل نقلیه بزرگتر، سپر را پهن تر و به حالت سه موج می سازند.
    -
    سپر سه موجی اصلاح شده: به لحاظ ظاهری مشابه سپر سه موجی است. با وجو هزینه اولیه بالا، هزینه تعمیرات آن کم بوده و بهترین مدل گارد ریل می باشد. هنگام برخورد وسیله نقلیه با خم شدن لبه لقمه و سپری مقاومت آن بالا رفته و وسایل نقلیه بزرگ مانند اتوبوس را نیز محافظت می کند.
    قطعات تشکیل دهنده
    1-
    سپری دو موج یا سه موج
    W
    شکل: برای ساخت سپر ها از ورق فولاد
    st37
    با ضخامت 3 میلیمتر استفاده می شود. برای فرم دهی ورق ، روش رول فرمینگ را بکار می برند. محل پیچ و مهره ها را به استفاده از پانچ هیدرولیک سوراخ کرده و رول فولادی را 4 متری برش می دهند. پس از سوراخ کاری و برش قطعلت گالوانیزه می شوند.
    2-
    پایه: پایه های گارد ریل ها از تیر آهن های ناودانی از جنس فولاد خم شده
    st37
    با ضخامت 6 میلیمتر ساخته می شود.
    3-
    فاصله انداز: این قطعه که بین سپر و پایه به منظور کاهش قدرت ضربه برخورد نصب می شود از ورق
    st37
    و با مقاومتی مانند سپری ساخته می شود. (این قطعه در همه گارد ریل ها نصب نمی شود.)
    4-
    سر سپری: در محل های ابتدا و انتهای گارد ریل قطعاتی از جنس ورق گالوانیزه فرم داده شده باضخامت 3 میلیمتر به کار برده می شود که به آن ها سرسپری گفته می شود.
    5-
    پیچ و مهره ها: برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر از پیچ و مهره استفاده می شود که مانند سایر قطعات به منظور مقاوم سازی در برابر عوامل محیطی گاوانیزه می شوند.
    استفاده از این نوع از ورق های گالوانیزه فرم داده شده حافظ جان مسافران در جاده ها است.
    Normal
    0
    false
    false
    false
    EN-US
    X-NONE
    AR-SA
    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:"Table Normal";
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-parent:"";
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin-top:0cm;
    mso-para-margin-right:0cm;
    mso-para-margin-bottom:10.0pt;
    mso-para-margin-left:0cm;
    line-height:115%;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:11.0pt;
    font-family:"Calibri",sans-serif;
    mso-ascii-font-family:Calibri;
    mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-hansi-font-family:Calibri;
    mso-hansi-theme-font:minor-latin;
    mso-bidi-font-family:Arial;
    mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


برای درج پاسخ عضویت الزامی است.